Abstract
Definitiones philosophiæ perennis
<para>Ab eodem res habet quod sit ens, et quod sit una</para> <para>Ab extremo ad extremum non datur transitus, nisi per medium</para> <para>Ab indifferenti nihil determinatum oriri potest</para> <para>Absolutum est prius respectivo</para> <para>Abstractum quo aliquid est, eo simplicius est</para> <para>Abstractum est forma concreti</para> <para>Abstractum est prius concreto</para> <para>Abstrahentium non est mendacium</para> <para>Absurdo uno dato, sequitur alterum</para> <para>Abusus non tollit usum</para> <para>Accessus est prior, quam recessus</para> <para>Accidens est entis ens</para> <para>Accidens non constituit substantiam</para> <para>Accidens non est de essentia substantiæ</para> <para>Accidens est extra substantiam</para> <para>Accidens non est nobilius suo subiecto</para> <para>Accidens non extendit se ultra suum subiectum</para> <para>Accidens non migrat de subiecto in subiectum</para> <para>Accidens non potest convenire alicui ut genus</para> <para>Accidens non potest corrumpere subiectum</para> <para>Accidens prædicatur de subiecto</para> <para>Accidens uni non est alteri substantia</para> <para>Accidentia mutant conditionem substantiæ</para> <para>Accidentia speciei accidunt generi, non contra</para> <para>Accidentis esse est inesse</para> <para>Accidentis non est accidens, vel, Accidens non est subiectum accidentis</para> <para>Actio fit per contactum</para> <para>Actio fit per contraria</para> <para>Actio infert passionem</para> <para>Actio non est in agente, sed in patiente</para> <para>Actio non fit sine aliquo motu</para> <para>Actio, quæ efficienter procedit ab aliquo agente, non potest esse productiva illius</para> <para>Actio recipit magis et minus</para> <para>Actionem formæ impedit quantitas</para> <para>Actiones sunt a proportione maioris inæqualitatis vel Actiones sunt a superante</para> <para>Actiones sunt suppositorum</para> <para>Actu et potentia virtuali idem simul esse non potest</para> <para>Actu posito, tollitur potentia</para> <para>Actu sublatu non tollitur potentia</para> <para>Actui repugnat accidere actum</para> <para>Actus diversi possunt esse eiusdem habitus</para> <para>Actus est perfectio potentiæ</para> <para>Actus est potior habitu</para> <para>Actus est prior potentia</para> <para>Actus est qui separat et distinguit</para> <para>Actus es ratio intelligendi</para> <para>Actus et potentia sunt contraria</para> <para>Actus et potentia sunt eiusdem generis</para> <para>Actus et potentiæ differentiæ sunt valde oppositæ</para> <para>Actus non parum differt a potentia</para> <para>Actus præferendus est potentiæ in bonis, non autem in malis</para> <para>Actus unus non est operativus alterius</para> <para>Actus unus potest esse duorum habituum</para> <para>Ad habitum a privatione non datur regressus</para> <para>Addiscens artem operatur actionem artis sine arte</para> <para>Admiratio parit scientiam</para> <para>Adveniente perfecto, non manet imperfectum</para> <para>Æquivocationes latent in genere</para> <para>Affirmatio est prior negatione</para> <para>Agens ex tota potentia producit optime</para> <para>Agens omne agit, in quantum est actu</para> <para>Agens non datur sine patiente</para> <para>Agens omne agit per suam formam</para> <para>Agens omne agit propter finem</para> <para>Agens omne producit sibi simile</para> <para>Agens patiente est nobilius</para> <para>Agens unum, in quantum est unum, immediate non producit, nisi unum</para> <para>Anima est species specierum seu forma formarum</para> <para>Appetitus est ratione carentiæ</para> <para>Ars est simia et imitatrix naturæ</para> <para>A sensu distributivo ad collectivum non valet illatio</para> <para>Bona non sunt facienda, ut veniant mala</para> <para>Bonitas essentialis rei melior esse non potest, accidentaliter vero sic</para> <para>In bonis actus præferendus est potentiæ, non autem in malis</para> <para>Bonum additum bono facit maius</para> <para>Bonum cuiuslibet creaturæ consistit in modo, specie et ordine</para> <para>Bonum commune est principium motivum voluntariorum</para> <para>Bonum commune melius est bono privato</para> <para>Bonum difficilius constituitur quam malum</para> <para>Bonum est diffusivum sui</para> <para>Bonum est ex integra causa, malum ex quovis defectu</para> <para>Bonum est finis cuiuslibet rei</para> <para>Bonum est naturaliter prius malo</para> <para>Bonum est potentius malo</para> <para>Bonum est quod omnia appetunt; malum id, quod omnia fugiunt</para> <para>Bonum est ut in paucioribus; malum ut in pluribus</para> <para>Bonum et malum sunt genera contrariorum</para> <para>Bonum et malum sunt in rebus; verum et falsum sunt in mente</para> <para>Bonum et verum se mutuo includunt</para> <para>Bonum non est bono contrarium</para> <para>Bonum, quanto communius, tanto divinus</para> <para>Bonum totius est bonum partium</para> <para>Bonum uniuscuiusque rei in quadam unitate consistit</para> <para>Causa causæ est etiam causa causati</para> <para>Causa finalis est prima inter omnes causas</para> <para>Causa in actu simul est cum effectu in actu</para> <para>Causa necessaria semper agit quantum potest</para> <para>Causa prior est suo effectu</para> <para>Causa secunda agit in virtute Causæ primæ</para> <para>Causa sublata, tollitur effectus; et, causa posita, ponitur effectus</para> <para>Causæ efficienti assimilatur effectus</para> <para>Causæ æqualitas causat æqualem efectum</para> <para>Causæ quædam sunt sibi invicem causæ</para> <para>Causæ secundæ non agunt, nisi motæ a prima</para> <para>Cognoscere rem universaliter est perfectius cognoscere</para> <para>Communius est nobilius</para> <para>Compositio ibi est, ubi est distinctorum unio</para> <para>Compositius quo aliquid est, imperfectius est</para> <para>Compositum est aliquid, quod nulli partium convenit</para> <para>Connexa producuntur eadem actione</para> <para>Contradictio est oppositionum maxima</para> <para>Contradictio fortissima est, et nihil tamen ea infirmius</para> <para>Contradictio inter omnia alia opposita est prima</para> <para>Contradictoriorum semper unum est verum, alterum falsum</para> <para>Contraria eidem secundum idem et eodem tempore nequeunt attribui</para> <para>Contraria iuxta se posita magis elucescunt</para> <para>Contraria nata sunt fieri circa idem subiectum</para> <para>Contraria se mutuo expellunt a subiecto, nisi eorum alterum insit a natura</para> <para>Contraria sub eodem genere maxime distant</para> <para>Contrarietas seu oppositio relativa est omnium minima</para> <para>Ex contrariis omnia fiunt</para> <para>Contrariorum contraria sunt consequentia</para> <para>Contrariorum contrariæ sunt causæ</para> <para>Contrariorum eadem est disciplina</para> <para>Contrariorum eadem est ratio</para> <para>Contrariorum eadem est scientia</para> <para>Contrariorum rationes in intellectu non sunt contrariæ</para> <para>Contrariorum uno posito, ponitur alterum</para> <para>Contrariorum uno posito, negatur alterum</para> <para>Contrariorum unum semper est privatio alterius</para> <para>Contrarium est malo tum bonum, tum malum</para> <para>Contrarium est potentia aliud contrarium</para> <para>Contrarium sibi expetit contrarium</para> <para>Conveniens fit a convenienti</para> <para>Corruptio et generatio non afficiunt directe materiam, nec formam, sed compositum</para> <para>Corruptio unius est generatio alterius, et generatio unius est corruptio alterius</para> <para>Creatura distat a Deo in infinitum</para> <para>Dans formam dat omnia consequentia formam</para> <para>Dare melius est, quam accipere</para> <para>Dato uno absurdo, sequitur alterum</para> <para>Definitio dicit esse</para> <para>Definitiones diversæ sunt, si res sint diversæ</para> <para>Quorum definitiones sunt diversæ, eorum forma diversa est</para> <para>Deletio proprietatum est nturæ negatio</para> <para>Denominatio fit ab actu</para> <para>Denominatio fit a parte potiori</para> <para>Deus et natura nihil faciunt frustra</para> <para>Deus in unoquoque operatur secundum eius proprietatem</para> <para>Dici: de omni – de nullo</para> <para>Differentia genus dividit, et speciem constituit</para> <para>Differentia nobilior est genere</para> <para>Differentiæ non recipiunt magis et minus; non intenduntur, aut remittuntur</para> <para>Dispersa in inferioribus sunt unita in superioribus; et vicissim; quæ in superioribus sunt unita, sunt multiplicata in inferioribus</para> <para>Dispositio et habitus in eadem potentia habent fieri</para> <para>Dispositio fit habitus</para> <para>Distinctioni non opponitur unio</para> <para>Diversa ratio inferiorum non facit æquivocationem superiorum</para> <para>Diversæ sunt differentiæ generum non subalternatim positorum</para> <para>Divisibilitas est passio quantitatis</para> <para>Diversitas non tollit univocationem</para> <para>Eadem sunt principia essendi et cognoscendi</para> <para>Eadem uni tertio sunt eadem inter se</para> <para>Effectus assimilatur causæ agenti</para> <para>Effectus deficiens a causa particulari non deficit a causa universali</para> <para>Effectus est posterior sua causa</para> <para>Effectus est proportionalis suæ causæ efficienti</para> <para>Effectus idem de numero non potest esse a pluribus causis</para> <para>Effectus necessitas, vel contingentia attenditur secundum conditionem causæ proximæ</para> <para>Effectus productus ab una causa non potest idem numero produci ab alia causa</para> <para>Effectu posito, ponitur causa, et, sublato effectu, tollitur causa</para> <para>Eiusdem est incipere rem et perficere ipsam</para> <para>Eiusdem est posse et agere</para> <para>Eiusdem potentiæ est tendere in finem, et finem consequi</para> <para>Ens actu et ens potentia sunt idem</para> <para>Entia non sunt multiplicanda sine necessitate</para> <para>Esse est absolute melius non esse</para> <para>Essentiæ rerum sunt indivisibiles</para> <para>Essentiæ rerum sunt immutabiles et æternæ</para> <para>Ex bono aliquando sequitur malum</para> <para>Ex contrariis omnia fiunt</para> <para>Ex duobus entibus in actu non fit unum per se</para> <para>Existentia debet proportionari cum entitate eius, cuius est existentia</para> <para>Existimare et opinari non est in nobis</para> <para>Ex nihilo nihil fit</para> <para>Ex non quantis non potest fieri quantum</para> <para>Ex qualibet particulari propria operatione tota virtus agentis demonstratur</para> <para>Ex quovis non fit quodvis</para> <para>Extrema magis opponuntur extremis, quam mediis</para> <para>Ab extremo ad extremum non datur transitus, nisi per medium</para> <para>Ex vero numquam sequitur falsum, et ex falso non sequitur per se verum</para> <para>Falsum fundatur in vero</para> <para>Finis cuiuslibet rei est bonum</para> <para>Finis est causa causarum</para> <para>Finis est mensura mediorum</para> <para>Finis est nobilior iis, quæ sunt ad finem</para> <para>Finis est secundum se volitus</para> <para>Finis habet similitudinem cum his quæ sunt ad finem</para> <para>Finis ita se habet in operativis, sicut principium in speculativis</para> <para>Finis movet efficientem</para> <para>Finis non movet, nisi cognitus</para> <para>Finis particularis ordinatur ad finem communem</para> <para>Finitum infinito additum non facit maius</para> <para>Forma dat esse rei</para> <para>Forma est communicabilis et universalis</para> <para>Forma est divinum quoddam et appetibile</para> <para>Forma est prior materia</para> <para>Forma et materia sunt sibi invicem causa</para> <para>Forma recepta in subiecto non naturali, sed extraneo, recipitur in eo amisibiliter</para> <para>Forma substantialis non recipit magis et minus</para> <para>Formæ actionem impedit quantitas</para> <para>Formæ est movere</para> <para>Formæ forma non datur</para> <para>Formam inter atque materiam debet esse proportio</para> <para>Formali cuiuscumque remoto, tollitur species</para> <para>Frustra est potentia, quæ non est redigi in actum</para> <para>Frustra est potentia, quæ non traducitur in actum</para> <para>Frustra fit per plura quod fieri potest per pauciora</para> <para>Generale idem est essentialiter cum his ad quæ est generale</para> <para>Generatio et corruptio non afficiunt directe materiam, nec formam, sed compositum</para> <para>Generatio fit in instanti</para> <para>Generatio unius est corruptio alterius, et corruptio unius est generatio alterius</para> <para>Generatione posteriora sunt priora perfectione</para> <para>Genus continet suas differentias</para> <para>Genus est imperfectius specie</para> <para>Genus est magis ens, quam species</para> <para>Genus est prius specie</para> <para>Genus inest suis speciebus</para> <para>Genus referendum est ad plures species</para> <para>In genere latent æquivocationes</para> <para>Generum non subalternatim positorum diversæ sunt differentiæ</para> <para>Habitus eiusdem possunt esse diversi actus</para> <para>Habitus est altera natura</para> <para>Habitus est dispositio in eadem potentia habent fieri</para> <para>Habitus generati signum est delectatio</para> <para>Habitus generatur ex actibus</para> <para>Habitus idem non potest esse duarum potentiarum</para> <para>Habituum duorum potest esse unus actus</para> <para>Habitu potior est actus</para> <para>Habitu utimur cum volumus</para> <para>Ad habitum a privatione non datur regressus</para> <para>Idem est principium constitutivum rei in esse proprio, et distinguens eam a ceteris</para> <para>Idem est principium essendi et operandi</para> <para>Idem habitus non potest esse duarum potentiarum</para> <para>Idem non potest esse causa contrariorum</para> <para>Idem semper facit idem</para> <para>Ignoti nulla cupido</para> <para>Immediatus motus localis non potest dari</para> <para>Implicat, ergo esse non potest</para> <para>Impossibile est idem simul esse et non esse</para> <para>In bonis actus præferendus est potentiæ, non autem in malis</para> <para>Inconveniens est aliquid esse propter vilius se</para> <para>Ab indifferenti tu indifferenti nihil determinatum oriri potest</para> <para>Individua sunt infinita</para> <para>Individuorum multiplicatio intenditur a natura ob speciei conservationem</para> <para>Individuum est incommunicabile</para> <para>Indivisibile additum indivisibili non facit maius</para> <para>Inferiori multiplicato, multiplicatur ratio in illo inclusa</para> <para>Inferior natura non potest appetere gradum superioris naturæ</para> <para>Inferiorum diversa ratio non facit æquivocationem superiorum</para> <para>Infimum supremi attingit supremum infimi</para> <para>Infiniti ad finitum nulla est proportio</para> <para>Infinito non est aliquid maius</para> <para>Infinitum impossibile est esse ex finitis</para> <para>In genere latent æquivocationes</para> <para>In multis ordinatis ad unum semper invenitur unum ut principale et dirigens</para> <para>In naturalibus et moralibus non quæritur quid semper fiat, sed quid in pluribus accidat</para> <para>Intellectus abstrahit a materia</para> <para>Intellectus est impermixtus; intus veros existens prohibet extraneum</para> <para>Intellectus est in principio sicut tabula rasa</para> <para>Intellectus est intus legens</para> <para>Intellectus est potentia reflexiva</para> <para>Intellectus intelligendo fit omnia</para> <para>Intellectus natus est aptus ad omnia intelligenda</para> <para>In intellectum nihil est, quod prius non fuerit in sensu</para> <para>Intelligibile in actu est intellectus in actu</para> <para>Intentio naturæ est ad speciem</para> <para>In unoquoque Deus operatur secundum propria eius naturam</para> <para>In unoquoque genere primum est causa ceterorum</para> <para>In unoquoque genere primum movens est non motum in illo genere</para> <para>Ita se habet finis in operativis, sicut principium in speculativis</para> <para>Ita se habet magis ad magis, sicut simpliciter ad simpliciter</para> <para>Ita se habet oppositum in opposito, sicut propositum in proposito</para> <para>Ita se habet res ad cognosci sicut ad esse</para> <para>Latio est prima mutationum</para> <para>Localis motus est omnium perfectisimus</para> <para>Localis motus immediatus non potest dari</para> <para>Locus est immobilis terminus continentis</para> <para>Locus proprie mathematicis non debetur</para> <para>Locus totius est etiam locus partium</para> <para>Logica est omnia et nihil</para> <para>Magis et minus accipitur secundum maiorem accessum ad terminum</para> <para>Magis et minus non variant speciem</para> <para>Magis ita se habet ad magis, sicut simpliciter ad simpliciter</para> <para>Magis universale comparatur ad minus universale ut totum et ut pars</para> <para>Magis universalia sunt priora minus universalibus</para> <para>Malo est contrarium tum bonum, tum malum</para> <para>Malum aliquando sequitur ex bono</para> <para>Malum est ex quovis defectu; bonum ex integra causa</para> <para>Malum est in aliquo bono</para> <para>Malum est præter intentionem in rebus</para> <para>Malum est ut in pluribus; bonum ut in paucioribus</para> <para>Malum habet aliquo modo causam</para> <para>Malum non est aliqua natura</para> <para>Malum non totaliter consumit bonum</para> <para>Malum simpliciter summum esse non potest</para> <para>Mathematici proprie no debetur locus</para> <para>Materia deprimit formam</para> <para>Materia est de se otiosa</para> <para>Materia et forma sunt sibi invicem causa</para> <para>Materiam inter atque formam debet esse proportio</para> <para>Materia non creatur, sed concreatur</para> <para>Medium comparatum uni extremo videtur alterum</para> <para>Medium est nobilius extremis</para> <para>Medium quo magis appropinquat uni extremo, eo magis recedit ab alio, et vicissim</para> <para>Melius est dare, quam accipere</para> <para>Modus cognoscendi sequitur modum essendi</para> <para>Modus operandi sequitur modum essendi</para> <para>In moralibus et naturalibus non quæritur quid semper fiat, sed quid in pluribus accidat.</para> <para>Motus comparatur ad quietem tu ad principium et tu ad terminum</para> <para>Motus intensior est in fine quam in principio</para> <para>Motus localis est omnium perfectissimus</para> <para>Motus localis immediatus dari non potest</para> <para>Movens et mobile debent esse simul</para> <para>Movens primum debet esse immobile</para> <para>Movens primum in quolibet genere debet esse non motum in illo genere motus</para> <para>Multiforme sequitur ad uniforme</para> <para>Multiplicatio individuorum est propter conservationem speciei</para> <para>Multiplicato inferiori multiplicatur ratio in illa inclusa</para> <para>Multiplicato uno oppositorum, multiplicatur et reliquum</para> <para>Multiplicato uno relatorum multiplicatur et reliquum</para> <para>Multiplicitas nominum non attenditur secundum nominis prædicationem, sed secundum significationem</para> <para>Multitudo ex unitatibus constituitur</para> <para>Natura abhorret a vacuo</para> <para>Natura ad unum determinatur</para> <para>Natura causat, quia est; voluntas causat, quia vult</para> <para>Natura compendio studet- Delectatur paucissimis un ad plura utitur- Nihil temere facit</para> <para>Natura cuiusque rei ex eius operatione ostenditur</para> <para>Natura est entis amans</para> <para>Natura incipit ab imperfectioribus</para> <para>Natura inferior non potest appetere gradum naturæ superioris</para> <para>Natura inferior non potest consequi quod est propium superioris naturæ nisi per huius actionem</para> <para>Natura longe superat artem</para> <para>Natura non deficit in necessariis, nec abundat in superfluis</para> <para>Natura non potest ferri supra seipsam</para> <para>Natura semper facit melius quam potest</para> <para>Naturæ opus est opus intelligentiæ</para> <para>Naturam imitatur ars</para> <para>Naturale non assuescit in contrarium</para> <para>Naturale unum non impedit totaliter naturale eiusdem rei</para> <para>In naturalibus et moralibus non quæritur quid semper fiat, sed quid in pluribus accidat</para> <para>Necessaria causa semper agit quantum potest</para> <para>Negatio reducitur ad genus affirmationis</para> <para>Nemo intendens malum operatur</para> <para>Nemo potest tollere quod natura dedit</para> <para>Nihil agit in distans</para> <para>Nihil agit in seipsum</para> <para>Nihil agit, nisi secundum quod est actu</para> <para>Nihil agit ultra suam speciem</para> <para>Nihil cognoscitur, nisi secundum quod est in actu</para> <para>Nihil dat quod non habet</para> <para>Nihil est causa sui ipsius</para> <para>Nihil est in intellectu, quod prius non fuerit in sensu</para> <para>Nihil in nihilum abit</para> <para>Nihil indicatur secundum illud, quod rei competit per accidens, sed secundum illud, quod competit ei per se</para> <para>Nihil maius infinito</para> <para>Nihil potest esse per se malum</para> <para>Nihil potest reduci de potentia in actum, nisi per aliquod ens actu</para> <para>Nihil, quod est ad utrumlibet, exit in actum, nisi per aliquid determinetur ad unum</para> <para>Nihil volitum, nisi cognitum</para> <para>Ex nihilo nihil fit</para> <para>Nominum multiplicitas non attenditur secundum nominis prædicationem, sed secundum significationem</para> <para>Non datur actio in distans</para> <para>Non datur agens sine patiente</para> <para>Non datur forma formæ</para> <para>Non datur processus in infinitum</para> <para>Non datur regressus a privatione ad habitum</para> <para>Non omnis, quidam non</para> <para>Nulla est proportio finiti ad infinitum</para> <para>Nulla potentia cognitrix naturaliter deficit a cognitione sui obiecti</para> <para>Nulla potentia ferri potest extra latitudinem sui obiecti</para> <para>Nulla res habet potestatem supra suum esse</para> <para>Nulla substantia caret accidente</para> <para>Obiecta priora sunt operationibus, et potentii</para> <para>Obiecto, quod communius est, respondet illud, quod naturaliter est prius</para> <para>Obiectum intellectus est quod quid est</para> <para>Obiectum eo nobilius et altius est, quo simplicius est et abstractius</para> <para>Omne agens agit, in quantum est actu</para> <para>Omne agens agit propter bonum</para> <para>Omne agens agit propter finem</para> <para>Omne agens producit sibi simile</para> <para>Omne, quod est ex nihilo, in nihilum tendit</para> <para>Omne, quod est per participacionem, causatur ab eo quod est per essentiam</para> <para>Omne, quod mevetur, ab alio movetur</para> <para>Omne unibile est proportionabile</para> <para>Omnia appetunt primum bonum</para> <para>Omnia, quæ dicuntur secundum ordinem ad aliquid, ab illo specificantur</para> <para>Omnia sunt vera una veritate</para> <para>Omnis actio fit per contactum</para> <para>Operari sequitur esse</para> <para>Operatio notior est, quam substantia</para> <para>Operatio particularis et propria agentis probat totam eius virtutem</para> <para>Opinari et existimare non est in nobis</para> <para>Oportet principia manere</para> <para>Opposita iuxta se posita magis elucescunt</para> <para>Opposita nata sunt fieri circa idem subiectum</para> <para>Opposita nequeunt eidem secundum idem ad idem et eodem tempore attribui</para> <para>Opposita non definiuntur per idem</para> <para>Opposita reducuntur ad idem genus</para> <para>Opposito relativa est omnium minima</para> <para>Oppositorum contraria sunt consequentia</para> <para>Oppositorum eadem est disciplina, et scientia</para> <para>Oppositorum eadem est ratio</para> <para>Oppositorum potentia est eadem</para> <para>Oppositorum uno multiplicato, multiplicatur et reliquum</para> <para>Oppositorum uno posito, ponitur alterum</para> <para>Oppositorum uno posito, negatur alterum</para> <para>Oppositum ita se habet in opposito, sicut propositum in proposito</para> <para>Oppositum non dicitur de suo opposito</para> <para>Oppositum si est causa oppositi, etiam propositum est causa propositi</para> <para>Optimi est optima producere</para> <para>Optimum opponitur pessimo</para> <para>Opus naturæ est opus intelligentiæ</para> <para>Perfectio ultima rei est eius operatio</para> <para>Perfectio ultima rei est coniungi suo principio</para> <para>Perfecto adveniente, non manet imperfectum</para> <para>Perfectum est prius imperfecto</para> <para>Perfectum et imperfectum ab eadem virtute causantur</para> <para>Posita causa, ponitur effectus</para> <para>Posito actu, tollitur potentia</para> <para>Posito effectu, ponitur causa</para> <para>Posito universali, ponitur aliqua eius pars subiecta</para> <para>Posito uno contrariorum, ponitur alterum</para> <para>Posito uno contrariorum, negatur alterum</para> <para>Possibili posito in actu, nihil implicat</para> <para>Posteriora generatione sunt priora perfectione</para> <para>Potentia cognoscitiva non potest naturaliter deficere a cognitione sui obiecti</para> <para>Potentiæ eiusdem est tendere in finem, et finem consequi</para> <para>Potentia est eius, cuius es actus</para> <para>Potentia non potest ferri extra latitudinem sui obiecti</para> <para>Potentia oppositorum est eadem</para> <para>Potentia potest naturaliter ferri in id omne, quod continetur sub eius formali obiecto</para> <para>Potentia, quæ non potest redigi in actum est frustra</para> <para>Potentia, quæ non redigitur in actum, est frustra</para> <para>Potentia, quæ potest maius potest et minus</para> <para>Potentia, quo perfectior est, eo universalius habet obiectum</para> <para>Potentia talis est, qualis est essentia</para> <para>Potentiæ manifestantur per effectus</para> <para>Potentia, quæ respicit finem universalem, movet potentias, quæ respiciunt fines particulares</para> <para>Potentiæ specificantur per actus et obiecta</para> <para>Primum in unoquoque genere est causa ceterorum</para> <para>Primum movens debet esse immobile</para> <para>Primum movens in quolibet genera est non motum in illo genere motus</para> <para>Primum principium activum est maxime in actu</para> <para>Principia oportet manere</para> <para>Principium constituens rem in esse proprio, et distinguens eam a ceteris est idem</para> <para>Principium essendi et operandi est idem</para> <para>Priori remoto, removetur posterius</para> <para>Prius includitur in posteriori</para> <para>Prius non dependet a posteriori</para> <para>Privatio non cognoscitur per propiam speciem, sed per alienam seu Privatio cognoscitur per habitum</para> <para>Privatio non est per accessum, sed per recessum</para> <para>Privatio non recipit magis et minus</para> <para>A privatione ad habitum non datur regressus</para> <para>Processus in infinitum dari non potest</para> <para>Proportio debet esse inter formam atque materiam</para> <para>Proportio nulla est inter finitum atque infinitum</para> <para>Propria sunt secunda naturæ momenta</para> <para>Proprietas intensior est, cum appronpiquat suæ origini</para> <para>Proprietatum deletio est naturæ negatio</para> <para>Proprium primo inest speciei</para> <para>Propter quod unumquodque tale, et illud magis</para> <para>Qualis est essentia, talis est potentia</para> <para>Qualis modus essendi, talis modus operandi</para> <para>Qualis unisquisque est, talis finis videtur ei</para> <para>Qualitas est nobilior quantitate</para> <para>Qualitas fundat similitudinem</para> <para>Qualitas habet contrarium</para> <para>Qualitas suscipit magis et minus</para> <para>Qualitatis non est qualitas</para> <para>Quando alterum prædicatur de altero, tamquam de subiecto, quidquid dicitur de prædicato, de subiecto quoque dicitur</para> <para>Quantitas fundat rerum æqualitatem et inæqualitatem</para> <para>Quantitas impedit actionem formæ</para> <para>Quantitas non habet contrarium</para> <para>Quantitas non suscipit magis et minus</para> <para>Quantum additum quanto facit maius</para> <para>Quantum intendis, tantum facis</para> <para>Quantum non fit ex non quantis</para> <para>Quæ dicuntur secundum ordinem ad aliud, ab illo specificantur</para> <para>Quæ in superioribus sunt unita, sunt multiplicata in inferioribus: et vicissim Quæ inter se sunt connexa, eadem actione producuntur</para> <para>Quæ uni et eidem sunt eadem, sunt eadem inter se</para> <para>Quælibet species generis perfectioris nobilior est qualibet specie generis imperfectioris</para> <para>Qui potest maius, potest et minus</para> <para>Quidquid Causa prima cum secunda efficere potest, hoc potest solaCausa prima</para> <para>Quidquid dicitur de definitione, dicitur de definito</para> <para>Quidquid est in effectu, est in causa</para> <para>Quidquid movetur, ab alio movetur</para> <para>Quidquid recipitur, ad modum recipientis recipitur</para> <para>Quilibet singularis defectus causat malum; bonum autem causatur ex integra causa</para> <para>Quod advenit enti in actu, est acciden</para> <para>Quod est ex nihilo, in nihilo tendit</para> <para>Quod est per aliud, reducitur ad illud, quod est per se tanquam in prius</para> <para>Quod est per essentiam, est causa eius quod est per participationem</para> <para>Quod est per se, est semper prius eo, quod est per aliud</para> <para>Quod est prius composito, non existit per existentiam compositi</para> <para>Quod est proprium superioris naturæ, non potest consequi natura inferior nisi per actionem superioris naturæ, cuius est proprium</para> <para>Quod est ratio alterius se habet ad aliud sicut formale ad materiale</para> <para>Quod existit per aliud, est accidens</para> <para>Quod inest alicui per se, non potest separari ab eo</para> <para>Quod natura dedit, tollere nemo potest</para> <para>Quod naturaliter inest, veriori modo inest, quam quod accidentaliter</para> <para>Quod non est de se tale, debet fieri tale per aliud</para> <para>Quod participatur ab aliquo, potest de illo prædicare</para> <para>Quod spectat ad naturam semper est principium in quolibet</para> <para>Quod transit de potentia ad motum, mutatur</para> <para>Quod uni est accidens, alterinon est substantia</para> <para>Quodvis non fit ex quovis</para> <para>Quo aliquid est abstractius eo est simplicius</para> <para>Quo communius est bonum eo divinus estadística</para> <para>Quo communius aliquid est, eo est nobilius</para> <para>Quo compositius aliquid est, eo imperfectius estadísticaQuo magis medium appropinquat uni extremorum, eo magis recedit ab alio, et vicissim</para> <para>Quo maior est virtus producendi, eo maiorem effectum producit</para> <para>Quo perfectior est potentia eo universalius habet obiectum</para> <para>Quo simplicius aliquid est, eo es nobilius</para> <para>Quorum definitiones sunt diversæ, eorum forma est diversa</para> <para>Ratio contrariorum es eadem</para> <para>Ratio diversa inferiorum non facit æquivocationem superiorum</para> <para>Rationes contrariorum in intellectu non sunt contrariæ</para> <para>Receptum est in recipiente per modum recipientis</para> <para>Recipiens debet esse denudatum a natura recepti</para> <para>Regressus non datur a privationen ad habitum</para> <para>Relata dicuntur ad convertentiam</para> <para>Relata non habent contrarium</para> <para>Relata non suscipiunt magis et minus</para> <para>Relata per se mutuo definiuntur</para> <para>Relata sunt simul natura</para> <para>Relata sunt simul cognitione</para> <para>Relatio habet esse imperfectissimum</para> <para>Relatio non facit compositionem</para> <para>Relative dicta possunt de novo prædicari de aliquo absque eius mutatione</para> <para>Relatorum uno multiplicato, multiplicatur et reliquum</para> <para>Relatum non dicitur bis</para> <para>Remota ratione formali cuiuscumque rei, tollitur species</para> <para>Res nulla habet potestatem supra suum esse</para> <para>Res sicut se habet ad esse, ita ad cognosci</para> <para>Res ab eodem desumit unitatem, a quo desumit suum esse</para> <para>Sapientis est ordinare</para> <para>Scienta oppositorum est eadem</para> <para>Secundum conditionem causæ proximæ attenditur necessitas, vel contingentia effectus</para> <para>Secundum illud, quod rei competit per se, de ipsa iudicatur, non autem secundum illud, quod ei competit per accidens</para> <para>Semper id, quod est per se, est prius eo, quod est per aliud</para> <para>Semper id, quod spectat ad naturam, est principium in quolibet</para> <para>Semper invenitur unum ut principale et dirigens in multis ordinatis ad unum</para> <para>Sensibile in actu est sensus in actu</para> <para>Sensu est singularium</para> <para>A sensu distributivo ad collectivum non valet illatio</para> <para>Si negatio negationis causa est, et affirmatio affirmationis causa erit; et contrario</para> <para>Sicut multiplicatur unum oppositorum, ita dicitur et reliquum</para> <para>Sicut se habet principium in speculativis, ita se habet finis in operativis</para> <para>Sicut se habet propositum in proposito, ita oppositum in opposito</para> <para>Sicut se habet simpliciter ad simpliciter, ita magis ad magis</para> <para>Sicut se res habet ad esse, ita ad cognoscitiva</para> <para>Simile est simile simili</para> <para>Simile non agit in simile formaliter ut simile</para> <para>Simile producit sibi simile</para> <para>Simplex non potest dividi</para> <para>Simplicius est potentius</para> <para>Simplicius quo aliquid est, eo in pluribus invenitur</para> <para>Singulare non definitur</para> <para>Singularia cognoscuntur sensu</para> <para>Si oppositum est causa oppositi, etiam propositum est causa propositi</para> <para>Species quælibet generis perfectioris nobilior est quavis specie generis imperfectioris</para> <para>Species sunt sicut numeri</para> <para>Sublata causa, tollitur effectus</para> <para>Sublata parte integrante, tollitur totum</para> <para>Sublato actu, non tollitur potentia</para> <para>Sublato effectu, aufertur causa</para> <para>Sublato universali, tolluntur particularia</para> <para>Substantia est hoc aliquid</para> <para>Substantia non est in subiecto</para> <para>Substantia non habet contrarium</para> <para>Substantia non suscipit magis et minus</para> <para>Substantia numero eadem manens est subiectum contrariorum</para> <para>Substantia univoce prædicatur de inferioribus</para> <para>Superiora in entibus sunt perfectiora inferioribus</para> <para>Superioris naturæ gradum inferior appetere non potest</para> <para>Superius non patitur ab inferiori</para> <para>Supremum infimi attingit infimum supremi</para> <para>Tale additum tali facit magis tale</para> <para>Talis est essentia, qualis potentia</para> <para>Talis est modus operandi, qualis essendi, et vicissim</para> <para>Tantum facis, quantum intendis</para> <para>Totius et partium eadem est ratio</para> <para>Totius bonum est bonum partium</para> <para>Totum denominatur a proprietate partium</para> <para>Tria omnia sunt</para> <para>Ubi est distinctorum unio, ibi est compositio</para> <para>Ubi non est totum et pars, aut totum sumitur, aut nihil</para> <para>Ubi terminatur operatio prioris potentiæ, ibi incipit operatio sequentis</para> <para>Ubi unum propter alterum utrobique unum</para> <para>Ultima rei perfectio est eius operatio</para> <para>Ultima rei perfectio est coniungi suo principio perfecto</para> <para>Unibile omne est proportionabile</para> <para>Unio non opponitur distinctioni</para> <para>Unita in superioribus sunt multiplicata in inferioribus</para> <para>Unitatem ab eodem res desumit, a quo desumit suum esse</para> <para>Uniuscuiusque rei natura ex eius operatione ostenditur</para> <para>Unius potentiæ unus est actus</para> <para>Unius rei unica est definitio</para> <para>Unius tantum est unum proprium</para> <para>Universale aut nihil est, aut posterius est</para> <para>Universale est per se incorruptibile</para> <para>Universale est semper et ubique</para> <para>Universalia natura sua sunt notiora</para> <para>Universaliter rem cognoscere est perfectius cognoscere</para> <para>Universalius comparatur ad minus universale, ut totum ut pars</para> <para>Universalius est prius minus universali</para> <para>Uno absurdo dato, sequitur alterum</para> <para>Uno contrariorum posito negatur alterum</para> <para>Uno oppositorum multiplicato, multiplicatur et reliquum</para> <para>Uno relatorum multiplicato, multiplicatur et reliquum</para> <para>Unum naturale non impedit totaliter naturale eiusdem rei</para> <para>Unum contrariorum semper est privatio alterius</para> <para>Unumquodque agit, secundum quod est actu</para> <para>Unumquodque cognoscibile est, secundum quod est actu</para> <para>Unumquodque dum est, necessario est</para> <para>Unumquodque est propter suam operationem</para> <para>Unumquodque imperfectum causatur a perfecto</para> <para>Unumquodque naturaliter suo modo esse desiderat</para> <para>Unumquodque tantum habet de bono, quantum habet de esse</para> <para>Unus actus potest esse duorum habitum</para> <para>Utimur habitu, cum volumus</para> <para>Velle rerum mutationes, aut contraria successiva fieri non est mutare voluntatem</para> <para>Veritas non suscipit magis et minus</para> <para>Veritas rerum naturalium est posterior Intellectu Divino prior intellectu creato</para> <para>Veritate una vera sunt omnia</para> <para>Verum et bonum convertuntur</para> <para>Verum et bonum se mutuo includunt</para> <para>Verum et falsum sunt in mente; bonum et malum sunt in rebus</para> <para>Verum non est vero contrarium</para> <para>Ex vero numquam sequitur falsum, et ex falso non potest per se sequi verum</para> <para>Violentum non est perpetuum</para> <para>Virtus consistit in medio</para> <para>Volitum nihil, nisi cognitum</para> <para>Voluntas causat, quia vult</para> <para>Voluntas et intellectus se invicem circumcedunt</para> <para>Voluntas, seu appetitus est rei unibilis</para> <para><br></para> <para><i>Bibliographia: Signoriello, Nuntius. Lexicon peripateticum philosophico-theologicum in quo scholasticorum distinctiones et effata præcipua explicantur. Ed. Quinta. Romæ, 1931. Fridericus Pustet</i> </para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para> <para><br></para>